top of page

WEAVING

CURRENT 

VOID

MAPS (Cities and Citizens) 2021 - 2023

New interpretations of maps of some loving cities. On a side the colored order of cross stitch represents the geometries of spaces between architecture and nature. On the other, the chaotic substrate of emotions generated by relationships, stories and dreams, of which cities are material reflection. As above, so below, the truth is the combination of two sides, and it is authentic.

Reinterpretazione della cartografia di alcune città. Da un lato l'ordine colorato del punto croce rappresenta le geometrie degli spazi tra architettura e natura. Dall'altro il substrato caotico di emozioni generato da relazioni, storie e sogni, di cui le città sono il riflesso materico. Come sopra, cosi anche sotto, la verità e l'insieme dei due lati, ed è autentica.

VOID

ICONS, 2021

Mixing croostich to movement of knit in oil on canvas, the result working on behind is a caos that looks like a paint, while wool and structure still remain. Working on beauty raise from caos.

Mescolando il punto croce, col movimento della spatola come fosse un quadro ad olio, il risultato è un caos che assomiglia quasi ad un ritratto ad olio, mentre lana e idea de sopra e sotto rimangono. La bellezza di un volto che nasce dal caos.

THIRTY THREE

IMPROVISATIONS, 2019

Plexiglass, plastic, pipe cleaners. No crosstich patterns or any idea, just improvisation.

Plexiglass, plastica, scovolini. Nessuno schema per il punto croce o idea di fondo, solo improvvisazione.

PAST 

FYI: I'M ABOUT TO LOVE YOU

COSI SOPRA COME SOTTO, 2017/19

The very begging of this idea was a message on a wall, it should be a decoration leaving light pass thru and separating bedroom to rest of loft. Both faces has an importance, for Grandmothers (same that made pixel art before any computers) the beauty of a work is a clean behind. On early works (made hole on wood is a part of preparation, like a mantra) i was so focus on made it as clean as possible, passing thru acrylic surfaces that in transparence allow to see the beauty of a clean work, i later discover that a chaos in behind work is interesting, it is a parallel to our lives, what you see in front/outside, what is our though in deeper, and most important, every unclear point, every unclear decision made us unique and interesting. "As above, so below" is one of the seventh universal laws of Kybalion. There is always a correspondence from what is above to below. The truth is without layer, it is certain, it is authentic. What is below is identical to what above, and what is above is identical to what is below.  

All'inizio quest'idea nacque da un messaggio su una parete, doveva essere una decorazione che separava due spazi all'interno di un loft, lasciando passare la luce. Entrambe le facce assumono un'importanza nel lavoro, per le nonne (che facevano pixel art prima di avere i computer) la bellezza di un lavoro si riconosceva da un retro pulito. Nei primi lavori (dove foravo il legno preparando la superficie da ricamare come fosse un mantra) ero molto focalizzata a rendere un retro pulito, passando alla superficie acrilica, che con la trasparenza permette di vedere il retro del lavoro, ho scoperto che il caos che si cela in retro sporco è interessante, è un parallelo con le nostre vite, quello che vedi in fronte/fuori, quello che si cela sotto, ogni punto, ogni decisione che porta a un retro confuso, ci rende unici e interessanti. "Cosi sopra, come sotto" è una delle sette leggi universali del Kybalion.C'è sempre una corrispondenza tra quello che sta sopra e quello che si trova sotto. La verità è la somma, è unica, certa e autentica. 

bottom of page